27 Ekim 2013

Google Hummingbird Algoritması ile gelen SEO kuralları

Google Hummingbird

Google 2013 yılı içerisinde başta Penguen 2.0 güncellemesi ve ardından Hummingbird güncellemesi ile algoritmasında kalıcı bir yenilenmeye gitti. Ağustos ayında güncellemesini değiştiren Google, 26 Eylül 2013 günü 15. yılı dolayısıyla duyurusunu yaptı.

Google'ın Hummingbird algoritması aslında sıradan bir güncelleme değil tam tersine 3 yıl önce yaptığı Caffeine algoritması gibi kalıcı değişikliğe dayanan farklı bir algoritma. Bunun en bariz örneğini aylardır değişmeyen PageRank değerleridir, şuan tüm WebMaster'lar da bunun farkında.

Hummingbird güncellemesine göre en önemli SEO etkilerinden biri Anahtar kelime üzerine yapılan çalışmadır. Bildiğiniz gibi siteler için önemli 1 veya 2 kelimelik anahtar kelimeler farklı ve PR değeri yüksek sitelerden Backlink alarak üst sıralara çıkıyordu. Yeni güncellemede kelimeden çok kelimenin anlamı ve Arama Motoruna yapılan sorgu yani Google kullanıcısının arattığı cümle ve ona yüklediği anlam (semantik) artık önem kazanacak.

Bu Anahtar kelime durumunu daha da açacak olursak, Kullanıcının ne aradığı önemli. Kısacası sizin anahtar kelimenizi hangi 3-4 kelimelik cümle veya soru öbeklerinde aranmış. Google'ın bunu analiz etmesi içinde web sitenizdeki Google+ başta olmak üzere Sosyal Medya ve Yorumlar kısmındaki yazılara bakarak bir analize gidecek ve siteleri bu algoritma üzerinden sıralayacaktır.

Google Hummingbird Güncellemesinin SEO'ya Etkilerini sıralayacak olursak

- Mobil uyumlu web sitelerin önemi artacaktır. Mobil uyumu olmayan sitelerin sıralaması daha da düşecektir.

- Sitenizde; forum, soru-cevap, inceleme kısımları eskisinden daha da önemsenecek. Kullanıcı ile iletişim içerisinden olan site daha önemli olacaktır. Kurumsal siteler yorum kısmını Google Plus'ın yorum eklentisini kullanırsa (Blogger Google+ Yorumları) sıralamadaki faydasını görecektir.

- Sitenizin anahtar kelimeleri forum, yorumlar veya sitenize tanıtılmış sosyal medya hesaplarınızda ne kadar cümleler içerisinde geçerse o kadar daha iyi olacaktır.

- Sosyal Medya ile sitenizin ilişkisi daha da önem kazanacaktır. Sizin sitenizdeki bir konu linki verilip bu konu sosyal medya üzerinde ne kadar çok tartışılıp etki yaratırsa, Google'ın gözünde daha da önem kazanacaksınız.

- Kendi alanınızdaki siteler ile iletişime geçerek sizden bahsetmenizi (Tanıtım yazısı örnek olabilir) sağlayın. Direk Anahtar Kelimeye Footer Backlink vermek değil, önemli olan sizi özgün şekilde tanıtması ve adresinizi vermesi etkili olacaktır.

- Kendi alanınızdaki popüler veya TT dediğimiz konular neyse, bunlar hakkında tanıtıcı özgün görsel veya video üretip paylaşın.

- En önemli madde, Sitenizde ne kadar çok Google'ın yöntemlerini ve ürünlerini kullanırsanız SEO'ya etkisi o kadar çok olacaktır. Bu maddeyi daha da açacak olursak. Google+ kullanıp, gerekli kodları sitenize koymanız ve hesabınızı Doğrulanmış hesap yapmanız çok önemli. HTML5 siteniz varsa buradaki animasyonları Google Web Designer kullanarak yaptıysanız bu çok önemli. Şirket siteniz için Google Webmaster ve Google Rehber kullanmanız çok önemli. Doğru ve ayrıntılı şekilde ne kadar çok Google ürünlerini kullanırsanız, SEO konusunda o kadar başarılı olursunuz.

- Gelelim Hummingbird'deki en önemli amaca. Google bundan sonra Adwords yani SEM konusunu dahada önemseyecek. Google için reklam veren site daha değerli site olacaktır. Eş zamanlı olarak bir site 2. veya 3. sayfadayken rakiplerden farklı olarak belli periyotlar ile Adwords kullanırsa, belli bir süre sonra hem reklam kısmında hemde doğal arama sonuçlarında başı çekecektir. Bu örnek şuan için "e-ticaret" kelimesinde çok bariz görebilirsiniz, firmanın ismini vermeyeceğim :)

Google Hummingbird güncellemesini özetlemeye çalıştım. SEO konusunda tavsiyelerimi ve görüşlerimi zaman zaman sizlerle paylaşacağım.


Creative Commons Lisansı
Google Hummingbird Algoritması ile gelen SEO kuralları yazısı Burak AVCI tarafından oluşturulup Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License lisansı ile korunmaktadır.

Bu yazı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu‘nun ilgili maddelerince koruma altına alınmıştır. İlgili yazıdan yapılacak her alıntıda kaynak gösterilmesi zorunludur. Aksi taktirde TCK’nın ilgili maddeleri uyarınca yasal işlem başlatılır.