Türkiye'de İnternet alışverişi deneyen kişiler nüfusun sadece %8 ini oluşturuyor, orta vadede hedeflenen oran ise %80. Bu iki oran birbirine uzak gibi görünüyor, ancak Türkiye'de E-Ticaret siteleri ve pazar payları gün geçtikçe yükselen bir ivme ile artıyor. Hızlı yükselişin sebepleri çok açılabilir ancak temel sebepler şöyle sıralanabilir;
1) E-Ticaret Sistemi ile sanal satış mağazası açmanın maliyeti ve aylık/yıllık sabit giderleri düşük olduğundan ürün satış fiyatları çok ucuz olabiliyor. (Hemen bu noktada Girişimci Adaylarına bir uyarı yapmak gerek; Düşük maliyet derken anlatmak istediğim reel bir iş yeri ile kıyaslandığında düşük olduğudur. Yoksa 5000 TL 10.000 TL gibi rakamlara alabileceğiniz E-Ticaret Paketleri ile çok paralar kazanamayacağınızı bilmenizi isterim.)
2) Müşteriler açısından ucuz fiyatlar kadar önemli olan diğer bir konu ise zaman kazanmalarıdır. Günümüz Türkiye'sinde özellikle de büyük şehirlerde insanların zamanı çok değerli. Bu yüzden herhangi bir ürünü İnternet alan bir kişi "Acaba şu ürünü de alabilir miyim" gibi düşünceler zinciriyle neredeyse bütün ihtiyaçlarını İnternet üzerinden sipariş eder bir hale gelmektedir.