8 Temmuz 2020

Sağlıklı ve Pratik Sabah Kahvaltısı

Sağlıklı ve Pratik Sabah Kahvaltısı

Kahvaltı, günün en önemli öğünlerinden biri olup bu öğünü güçlü ve dengeli bir şekilde yaparak sağlığımızı ve kilomuzu çok kolay bir şekilde koruyabiliriz. Sabahları kendim için hazırladığım bir kahvaltı tabağı tarifini sizlerle paylaşacağım. Haftada bir veya iki defa başka alternatiflerde ekleyip çıkarabilirsiniz. Sabah aşırıya kaçmamanızı öneririm çünkü fazla yağlı yiyeceklerden oluşan kahvaltı çok çabuk kilo almanıza sebep oluyor.

Sağlıklı ve Pratik Kahvaltı Tabağı;

* Beyaz Peynir (1 veya 1,5 Kibrit Kutusu)

* 2 Adet İnce Yeşilbiber (Közleyebilirsiniz)

* 1 Adet Kırmızıbiber (Genelde közlemiyorum sadece doğramanız yeterlidir)

* 3 Adet Cherry Domates

* 4 veya 5 Adet Sütlü Kraker (Beyaz ekmek tüketmeyiniz, bunun yerine bir veya iki dilim kepek ekmek veya Galette gibi ürün tüketebilirsiniz.)

* 3 Adet Siyah Sele Zeytini (Toplamda 5 adet siyah zeytinde tüketebilirsiniz, sarı zeytin tercih sebebidir.)

* 2 Adet Sarı Zeytin

* Çay (Şeker asla kullanmayınız ve çayı tatlandırmak için karanfil veya tarçın kabuğu kullanıyorum.)

* 1 Adet Salatalık

* 1 veya 2 Tatlı kaşığı Bal tüketebilirsiniz kahvaltıdan sonra. Hatta bala zencefil karıştırarak tüketmeniz daha iyi olacaktır. Bal markası olarak bilinen ve güvenilir markaları tercih ediniz, bilmediğiniz, fiyatı düşük ve açık ballardan uzak durunuz.

Çok az dövülmüş kaya tuzu (Rafine Olmamış Kristal Kaya Tuzu) serpebilirsiniz. Normal fabrikasyon tuz kullanmayınız yemeklerde. Bir de haftada 1 veya 2 defa yanında bir adet yumurta da yiyebilirsiniz rafadan veya katı olarak.

Yukarıda verdiğim kahvaltı tabağının yanında hafta da bir defa bir dilim Dana Jambon belki tüketilebilir. Bildiğiniz gibi Salam, Füme ve Sosis ürünlerini tüketmemeye çalışınız ve Jambon'da ise Hindi, Tavuk, Piliç etlerini tüketmeyiniz sadece Dana olanını almanızı tavsiye ederim. Aynı şekilde eğer Füme ürününü tüketecekseniz yine seçiminiz Dana etinden yana olsun.

Nefsi köreltmek için iki haftada bir birkaç adet sucuk tüketebilirsiniz. Sucuk markası seçimini yaparken paket üzerinde Isıl İşlem Görmüş Sucuk ibaresi varsa asla almayınız Doğal Fermente Sucuk yazılı olanları tercih ediniz. Sucuğu kızartırken bir yağ kullanmanıza gerek yoktur, doğal sucuğun kendi yağı vardır veya zeytin yağıda kullanabilirsiniz.

Genelde yağlı ve beyaz undan yapılan hamur işi tarzı yiyeceklerden kaçınıp sabahları dengeli bir kahvaltı yapmanızı tavsiye ederim.

Burak AVCI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme