19 Temmuz 2013

Foursquare’de işletmeler için Kampanyalar Oluşturmak


Foursquare’de satın aldığınız veya yönetiminin sizde olduğu mekan veya işletmeler için kampanyalar oluşturabilirsiniz. Bu Kampanyalar hem sizin müşteri potansiyelinizi artıracak hem de iletişime geçirecektir.

Kampanya oluşturmak için işletmenin yönetim kısmına gelin ve yukarıdan Kampanyalar sekmesine tıklayın. Create a New Special diyerek kampanya oluşturmaya başlayabilirsiniz.


Daha sonra aşağıdaki gibi kampanya seçenekleri gelecektir. Bunlardan birini seçerek kampanya oluşturmaya başlayabilirsiniz. İngilizce olan kampanya isimlerini tek tek açıklayalım.


Swarm Special: Mekanda sizin belirleyeceğiniz bir sayının üzerinde insan bulunduğu anda aktif olan bir kampanya tipidir. Mesela siz 30 kişi bu mekanda iken bir indirim ya da hediye vermeyi tercih edebilirsiniz.

Friends Special: Belirleyeceğiniz sayıda arkadaşın aynı anda bir mekanda bulunması ile aktif olan bir fırsat. Mesela “3 arkadaş mekanımıza gelip check-in yapın, yemek üzeri kahveler bizden” gibi insanları topluca mekana çekmeye yönelik bir fırsat sağlanıyor. Bundan yararlanabilmek için check-in yapanların Foursquare üzerinde arkadaş olması gerekiyor.

Flash Special: Belirlenmiş bir zamanda gelen belirli sayıdaki ilk ziyaretçilere yönelik bir fırsat türü. Mesela “saat 20:00′den sonra gelen ilk 10 ziyaretçiye %20 indirim” fırsatı ile insanları işletmenizdeki en pasif saatlerde gelmeye teşvik eden bir fırsat sağlanıyor.

Newbie Special: mekana ilk kez gelmiş yeni müşteriye bir indirim ya da hediye sağlayan bir fırsat türü. Mekanınıza ilk kez gelmiş yeni bir müşteriyi memnun etmek için ideal bir yöntem. Örnek olarak ilk kez gelen bir müşteriye hesap sonrası bir çay ikramı olabilir bu kampanya kullanılarak.

Check-in Special: Her check-in de geçerli olan, tüm Foursquare kullanıcılarına yönelik bir fırsat. Her check-in de kazanılan bu fırsat, indirim olabilir, ufak bir hediye olabilir. Hem mekanın Foursquare’de tanınmışlığını arttırıp, hem de sırf bir fırsat var diye insanları mekana uğramaya teşvik eden bir yöntem.

Loyalty Special: Mekanınıza sürekli gelen sadık müşterilere yönelik bir fırsat türü. Bir kullanıcıya mekanınızda her 3 ya da 4 gelişte indirim ya da fırsat sunarak, insanların ayağını alıştırıp, daha sık ziyaret etmelerini teşvik eden bir yöntem.

Mayor Special: Mekanınızda “Mayor” ünvanını kazanmış en sadık müşterinize özel indirim ve fırsat sağlayan bir fırsat tipi. Örnek olarak Her Çarşamba Mayor olana ücretsiz bir içecek bedava Kampanyası yapılabilir. Tabi Mayor olup, Unlock ekranını gösteren kişi içeceği aldıktan sonra yönetim panelinden Revoke edilerek silinmesi lazım.

Bunlardan birini seçip, açıklamaları ile yazıp önizleme yapın daha sonrada yayınlayın. En son size hangi zaman aralıklarında yapılması gerektiğini soracak. iki zaman aralığı için seçin kampanyanızı ve aktif olması için oluşturun.

Kampanyayı kazanan kişi zaten Check-in yapınca ekranında çıkacaktır. Bu ekranı kasaya getirip işletmeye göstermesi lazım. Tabi işletme sahibi bu tarz kampanyalarını Facabook, Twitter veya Web sitesi gibi sosyal medya aracılığı ile müşterilerine duyurmalıdır.

İşletmenizin arayüzünde aşağıdaki gibi yaptığınız kampanya gözükecektir. Aynı zamanda Kampanyalar kısmına gelerek Aktif veya Pasif olan Kampanyaları görebilir, onları istediğiniz zaman durdurabilirsiniz de.


Copyright © Burak Avcıoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder