22 Ocak 2015

Askerlik Anıları: Acemi Birliği Manisa Alaşehir Hatıraları Bölüm 1

Askerlik Acemi Birlik Manisa Alaşehir

1. Gün (18 Aralık 2014)
İlk gün 18 Aralık'ta birliğe teslim oldum. En geç 19 Aralık son teslim tarihi ben bir gün erkenden gittim. Kapıda rutin bir arama yapıyorlar, çantanın içindekilere bakıyorlar. X-Ray cihazı falan yoktu. Giderken Sülüs yanınızda olsun girişte nizamiyeye veriyorsunuz saat kaçta hangi gün teslim olduğunuzu yazıp damgalıyorlar. Sonra iç nizamiyenin orada bekleme yeri var. Burada herkese bir numara veriliyor. 33019 benim numaram, takım 4 manga 1'deydim. Koğuş, yatak ve dolap numaralarımız da verildi. Takım komutanımız geldi ve kendini tanıttı. Sonra eğitim çavuşumuz kayıt işlemlerine başladı. Kayıt sırasında size bazı sorular soruyorlar Anne Adı, Baba Adı, TC numaran, parmak izi alımı, ne iş yapıyorsun gibi. Kayıt bittikten sonra sıraya geçip koğuşlara doğru yola çıktık. Yatak yapma, toplama ve dolap düzenini öğrettiler. Sonra akşam yemeğine gittik. Gazino, kantin, pastahane, Ziraat ATM, telefon kulübeleri nerede onları gösterdiler. Yemekten sonra serbest bıraktılar. Uzun dönemler ile konuşup bilgi aldık. 21:00'de tabur içtimada toplandık. Bölük 1 İnzibat 1 olarak sınıflandırıldık.

2. Gün (19 Aralık 2014)
05:45 hafta içi kalkış saatimizdir. 6:30'da tabur içtimada toplanıp kahvaltıya gittik. Kahvaltıda beyaz peynir, sucuklu yumurta, tahin-pekmez ve çay vardı. Öğlen sağlık kontrolü ve aşılar vardı. Psikolojik danışmanlık RDM'den geçtik. Kızamık ve Dizanteri aşılarını olduk. Aşılar aynı anda 2 kola birden vuruluyor. Sonra giyindirme kısmından kamuflajları aldık. Eşofman, havlu, çanta gibi birçok malzeme verdiler. Elbiseleri ustada çarşıya çıkınca yaptıracağımız söylendi. Çarşıya çıkınca pantolon, gömlek ve isimlikleri mutlaka yaptırın. Parkaya çok lüzum yok. Alay içinde nakit para geçmiyor bunun için geçici kırmızı Ziraat kartlardan aldık. Kartların kaydını gazinoda yaptık. Para doldurma işlemi ise saat 12:00 ile 14:00 arası yapılıyordu. Öğleden sonra Nizamiyeye gelip yeni gelen 357'leri kayıt ettik. Buraya geleceklere tavsiyem çok şey getirmemeniz. Kirli temiz torbası, iç çamaşır zaten veriliyor ve tuhafiyecide satılıyor. Islak mendil, normal mendil, 3 çift çorap başlangıçta getirmeniz yeterli. Akşam yemeğinden sonra sivil bavullarımızı ve kullanmayacakları mızı sivil eşya deposuna kaldırdık. Akşam yemeğinden sonra genelde serbest bırakıyorlar. Yat içtiması yataklarda veya tabur alanında alınıyor. Genel yatış saati ise 22:00. O saate kadar tıraş veya benzeri ihtiyaçlarımızı hallediyoruz.

3.Gün (20 Aralık 2014)
Sabah içtiması sonrası bilgi eğitimi için atış alanına gittik. Eğitim istasyonlarında silah ile yaralama, silah kullanım, yangın anında ve elektrik çarpmalarında yapılacaklar gibi temel eğitimler aldık. Tuhafiyeci Alaşehir'de en çok gideceğiniz yer. Birçok temizlik malzemesi, iç çamaşır, bere, boyunluk, mendil buradan alınıyor. Önerim gelmeden önce mutlaka ıslak mendik alın büyük paket olanlardan çünkü kantinde pek kalmıyor. Şarküteri ve Bakkaldan yiyecek, içecek ve sigara alabilirsiniz. Tüm bunlar Gazinonun içindedir. Pastahane ve kıymalı pide yapan yerler de mevcut. Öğle yemeğinden sonra atış için kulaklık ve şapkalara dikilecek inzibat amblemi aldık, şapkalara diktik. Hafta içi 05:45 kalkış ve 06:30 kahvaltı saatidir. Hafta sonu ise  kahvaltı saati 07:30 akşam yemeği ise 17:30’dur. Akşam yemeğinden sonra kimlik için foto çekildik. Bu arada Alaşehir’de dolap kilitlemek yasaktı, zaten kilit yerleri söküldüğü için kilitlemek imkansız. Bot ve spor ayakkabılarını sadece kilitli yorduk. Gerçi bizim kısa dönem koğuşundan hırsızlık hiç yoktu fakat uzun dönemlerde para çalma olayları oluyordu. Burada nöbetlere gidenler her birlikte olduğu gibi doldur boşalt istasyonundan geçmek zorunda. Burada varil içine silahı sokup tetik düşürme ve emniyete alma işlemi yapılıyor. El bombası ve dolu şarjörle nöbet tutma genelde doğu bölgelerinde oluyor.

Askerlik Acemi Birlik Manisa Alaşehir

4. Gün (21 Aralık 2014)
Yeni gelen askerler için giyindirme sorumlusu olarak Sinan arkadaşım yerine bugün görevliydim. Uzman Gürdal komutan giyindirme sorumlusuydu. Güneydoğuda görev yapmış ve özel kuvvetler mensubuydu, Helikopterden atlarken şarjör değiştirme gibi eğitimler almış bir uzmandı. Yaşı gereği doğudaki görevi bitmiş ve Batı’ya Alaşehir’e gelmiş.

5.Gün (22 Aralık 2014)
Sabah içtiması ve kahvaltıdan sonra koğuş düzeni, dolap ve yatak düzeni için tekrar eğitim aldık. Sivilden getirdiğimiz bavulları sivil dolabına kaldırdık. Sonra takım olarak eğitim alanına gittik. Temel eğitimler olan yürüyüş, selam verme, esas duruş ve dönüş eğitimlerini daha sonra da yanaşık düzen hareketlerini yaptık. İçtimalarda genel olarak bere, eldiven takmak yasak. Her mangada 20 kişi vardır ve bir önceki arkadaş onun badisidir(Can Dostu), ikisi birbirinden sorumludur. Manganın ilk sırasındaki ise manga sorumlusudur. Alaşehir'de yemek sıkıntısı ise asla çekmezsiniz. Bölük pastahanesinde çiğköfte ve ayran 3TL, simit, poğaça ve akşamları tatlı ürünleri mevcuttur. Manisa Alaşehir acemi birliği olduğu için çok kalabalık ve kadrolu personel pek durmuyor burada. Çünkü kalabalık olduğu için zor bir yer. Birçok askerden sorumlusunuz. Pazartesi günleri ise genel banyo günü, tüm takımlar öğle yemeğinden sonra eşofmanlarını giyip toplu şekilde banyoya girer. Banyoya 50 kişi olarak ilk grup diğer 50 ikinci grup olarak gireriz. Kapıdan girdikten sonra 15 dakikan vardır. 15 dakika içinde soyunup duş alman gerekir, 15 dakika sonra sıcak su otomatik kesilir sadece soğuk su akar. Banyoya şort ve havlular ile gireriz. Banyoya giderken kolaylık olsun diye bize verilen iğne-iplik kutusunun içini boşaltıp şampuanınız yoksa içine arkadaştan isteyip döktürün. Banyo sonrası içtima alınır ve akşam yemeğine gidilir. Sabun veya şampuan almak zorundasınız banyoda verilmez. Ayrıca her hafta içi sabah 5-7 arası isteyen ihtiyaç banyosu yapabilir.

6. Gün (23 Aralık 2014)
Sabah içtiması ve kahvaltıdan sonra eşofmanlı olduğum için komutan beni koğuşa gönderdi. Kamuflaj ve terlik giyip revire gitmem için beklemem söylendi. Bottan dolayı sağ ayağımda hafif şişlik ve ağrı oldu. Bir önceki akşam yat içtimasına çıkamayacağımı söylemiştim fakat nöbetçi çavuş sayım için beni çağırmıştı. Komutan, revire öğleden sonra gideceğimi söyledi. Acemi birliğinde revire gitmek biraz sıkıntılıdır. Bir gece önceden adını revir sorumlusuna yazdırman gerek. Ertesi gün komutan kabul ederse revire gidebiliyorsun. Öğle içtimasından sonra 15:30 gibi revir önüne geldik. Acil olmayan hastalar yani grip, soğuk algınlığı gibi şikayeti olanları bakmadan geri gönderdiler. Bizim gibi ayak ağrısı, fıtık, diş ağrısı olanlara bekleyin dediler. Manisa Alaşehir'de revir işleri biraz yavaş. Hasta olsanız bile hemen revire çıkamıyorsunuz. Hafta sonuna denk gelirseniz de işiniz zor. Ben revire girmeyi başardım sonunda. Novanjin sürüp birde ağrı kesici verip gönderdiler.

7. Gün (24 Aralık 2014)
Bugün öğlene kadar hep silahsız hareketler eğitimi yaptık. Yere yatma, çökme, siper alma gibi tüfeksiz hareketleri gördük. Her gün ortalama 7-8 tane içtima vardı. Öğleden sonra silahlık dan G3 piyade tüfeğini aldık. Komutan tüfeğin özelliklerini anlattı bize. Silahların sadece 3 yerde olacağını söyledi. İlki silah deposunda, ikincisi askere zimmetli iken üçüncüsü ise çatma sırasında. Bunun dışında başka bir yerde silahı bırakmak yasaktı. Bize şarjörsüz G3 piyade tüfeği verdiler. Silah alırken imza atıyorsunuz, her silahın bir seri numarası var bunu not alıyoruz güvenlik için. Depoda bizim G3 ve AK-47 piyade tüfeği vardı. Akşam yemeğinden önce konferans salonuna geldik. Temizlik ve Hijyen için bize gerekli bilgiler verdiler. Kişisel bakım temizliği ve Çevre bakımı hakkında bilgilendirildik.

Askerlik Acemi Birlik Manisa Alaşehir

8. Gün (25 Aralık 2014)
Her sabah silahlarımızı alıp tüfekli hakaretleri çalışıyorduk. G3 piyade tüfeği boş halde 4,25 Kg AK-47 ise daha hafif 3.80 Kg ve kurma kolu daha rahat çekiliyor. Revire gidecekleri sabahtan ayrılıyorlar. Takım komutanının gözüne çok batmamak için 3-4 kere üst üste revire çıkmanızı önermem acil bir durumunuz yoksa. Çünkü revire gidenler öğle yemeği zamanı geri dönüyordu ve sabah ki eğitimler olmuyorlardı. Akşam yemeğinden sonra tüm bölüğü alay içtimada topladılar. Binbaşı konuşma yaptı ve yemin töreni hakkında bilgi verdi.

9. Gün (26 Aralık 2014)
Sabah kahvaltısı ve içtimasından sonra tüfeklerimizi alıp tüfekle selam verme, tüfek omza, tüfek asma, tüfekle dönüş eğitimlerini yaptık. Alayın etrafı çok büyük ve tellerle çevriliydi. Buna rağmen firar teşebbüsünde bulunana kişiler olmuştu. Engelli parkuru, Esir tutma alanı, ipli parkur, top sahası, cephanelik, gözetleme kuleleri gibi yerler vardı. Öğleye kadar silahlar ile kurma kolu çekme, emniyete alma, nişangah ayarlama, mermi kontrolü gibi eğitimler yaptık. AK-47 G3'e göre hem seri hem hafif fakat G3'ün hasar verme oranı daha yüksek. AK-47'de emniyete alınca kurma kolu çekilmiyordu. Öğleden sonra G3'ü sökmeyi ve takmayı öğrendik. Sökerken ilk olarak arkadaki iki pimi çıkarıp dipçik teki yerlerine koyarız. Sonra dipçik yayla birlikte çıkar. Tetik kısmındaki pimi çıkarırız, kurma kolunu çekip mekanizmayı alırız. En son kundağı ve alev gizliyeni sökeriz. G3'de toplam 4 pim vardır. Mekanizma eğer kilitlenirse iğneyi kendimize çekip sola çeviririz. G3 gündüz 1 dakikada gece ise 2 dakikada sökülüp takılmaktadır. Denetimde size G3 söktürecekleri zaman gözlerinizi bağlarlar. Parçaları yer değiştirip takmanızı isterler. Silahı topladıktan sonra tetik düşürme işlemi yapıp kontrol ederiz.

Manisa Alaşehir Ulaştırma Taburu

10. Gün (27 Aralık 2014)
Hafta sonları takım komutanı ve astsubaylar olmadığı için uzun dönemlerinde çoğu çarşıda olduğundan sadece yemek zamanları içtima alınıyordu. Bunun dışındaki zamanlar serbesttik. Cumartesinin iyi tarafı öğlen 2-5 arası ihtiyaç banyosunun olmasıydı. Fakat gidenler sıcak su bulmakta zorlanıyordu. Ben 7. deneme sonrası bir kabinde zor bulmuştum. Vakit bol olduğu için rahatça duş alınıyordu. Alaşehir'de Devrecilik olayı yoktu. Genelde üst devreye Dede alt devreye ise torun derlerdi. Alaşehir'de tüm alınacaklar Ziraat Banka kartları ile alınıyordu. Uzun dönemler arasında Vietnam adında bir takım vardı. Bu takım alayda en çok eziyeti gören takımdı. En son gördüğümde sadece yağmur altında onları çömeltip bekletiyorlardı. Vietnam takımını gece 3'de kaldırıp taburda içtimaya alınıyordu, tüm gün aralıksız eğitim yapıyorlardı. Kısa dönemlerde ise koğuş nöbeti vardı. Tüm gün 2 kişi koğuş nöbeti tutuyordu. Gece ise birer saat arayla nöbet tutuyorduk.